האם כורי הביטקוין אוכלים אותה?

התשובה הקצרה היא כן. התשובה הארוכה, על מה שקורה בשוק ומתדלק את הירידות, פה במאמר

נניח שאתם רוצים לכרות ביטקוין. זה נשמע מדליק, לא? מפעילים מחשב, והוא מייצר כסף. בפועל, המציאות קצת שונה. גם אם תפעילו תוכנת כרייה על הלפטופ שלכם, סביר להניח שתבזבזו יותר כסף על חשמל ממה שתצליחו לכרות, והמאוורר של המחשב שלכם יהרס מהר מאוד.

כדי להצליח לכרות ביטקוין, צריך לקנות מחשבים מיוחדים. אלה, המכונים Asic, מכילים בתוכם המון המון שבבי CPU, ומאווררים גדולים, והכל מהונדס לפתור ביעילות את האלגוריתם של ביטקוין- פונקציית She-256. אבל כאן מגיע הקאצ'– המחיר של היחידות הללו נקבע על פי שער הביטקוין.

בעיצומו של הגל האחרון, עלות של יחידה חדשה הגיעה ל10-12 אלף דולר, ועדיין, היו קונים. כעת, בוא נבין איך כורים עובדים. יש כמה דברים קבועים בעולם- מחיר החשמל, מחיר האיחסון ועליית דרגת הקושי. עליית דרגת הקושי אומרת שלאורך זמן, היחידות שלך יכרו פחות ופחות ביטקוין.

כעת, הכורים עושים הימור- הם מלווים כסף לרכישת מכונות ושטח איחסון ומתחילים לעבוד, תוך שהם מוכרים כמות קטנה של ביטקוין כדי לממן את החשמל, האיחסון, האופרציה, והחזר ההלוואה על רכישת הציוד. כל עוד השער עולה, הכל טוב. אבל כשהוא מתחיל לרדת, נוצרת בעיה.

כעת, צריך למכור יותר ביטקוינים כדי לממן את האופרציה. והכורים מתחילים להילחץ. בשלב מסוים, המצב מחמיר- ואפילו החשמל להפעלת המכונות, עולה יותר מהביטקוינים שנצברים ולכן, אפילו אם הכורה מאמין שהשער יעלה- הוא חייב לכבות את המכונות, כי אף אחד לא יתן לו חשמל ואחסנה בחינם לאורך זמן.

בתמונה: המספר המוערך של terahash לשניה (יחידת מידה של כמות חישובים פר שניה) שרשת הביטקוין מייצרת ב-24 השעות האחרונות.

ועדיין, כולם מאמינים בני מאמינים, אז לוקח זמן למי שכבר השקיע ובנה לעצור מכונות. כדי למנוע את השלב הזה, הכורים, במיוחד הפחות יציבים שבהם, מתחילים למכור את הביטקוינים שלהם במטרה לנסות ולהישאר בשוק. וזה מה שאנחנו רואים כעת – מה שמתדלק את ירידת השער.

מה יקרה בהמשך? אם השער ימשיך לרדת, לכורים הפחות יציבים תהיה בעיה. בשלב מסוים, ההחזרים על שלקחו על הציוד יהיו כל כך כבדים, שיחד עם מחיר החשמל הם יהפכו את הכריה ללא רווחית. הם יצטרכו לכבות מכונות ולנסות למכור אותן בשוק. מחיר המכונות ירד, ודרגת הקושי לכריה תרד יחד איתו.

במקביל יכנסו מכונות יעילות יותר, שימכרו במחירים זולים, כי הביקוש יהיה נמוך. מה שייצור הזדמנות אדירה לכורים מנוסים- לקנות מכונות ואחסון בזול, ולהתחיל לכרות שהשוק בדאון. זה בדיוק מה שקרה בבול מרקט האחרון ומשתקף היטב במחיר המניה של מרתון מיינינג- אחת מחברות הכרייה הגדולות בעולם.

היכולת הזו, לחכות לשינויי בשוק, לקנות ולכרות בזול, ולמכור כשהבול מרקט יתחדש, תהפוך אותם לגאונים שוב, כשהמחזוריות תמשיך והשוק ישוב לעלות.

מחפשים ייצוג בתחום הקריפטו? דברו איתנו: https://nirshman.com/

אולי יעניין אותך גם...

אתם חייבים לעצמכם פודקאסט

בכל פעם לפני שמרואיינת (או מרואיין, לא משנה) עולה לרדיו, אנחנו מתכנסים לאיזו ישיבת הכנה בטלפון. הרעיון פשוט: הולך להיות אייטם מהיר מאוד. 180 שניות. את צריכה להכניס את הדברים החשובים בסדר הפוך, מהר- מהר. ואם חותכים אותך, ויחתכו אותך, את צריכה לבקש רגע רגע, ואז מהדורה ופרסומות וזה נגמר לפני שהתחיל.

קראו עוד >>

מה גרם לרשת של בייננס לאבד משהו כמו 566 מיליון דולר

אז לפני עשור ימים בערך מבחינים פעילים ב BNB chain, רשת בלוקצ'יין מתחרה באית'ריום שמשהו מוזר קורה. או שמישהו זה עתה הפקיד משהו כמו 280 מליון דולר, או שמשהו רע מאוד מתרחש. ההתלבטות לא לוקחת הרבה זמן, כי הפקדה נוספת קורית תוך דקות, ו 280 מליון דולר נוספים מופקדים, מה שגורם לרשת לייצר 2 מיליון bnb, בשווי של 566 מיליון דולר.

קראו עוד >>
כלי נגישות

Powered by - Wemake