מה גרם לרשת של בייננס לאבד משהו כמו 566 מיליון דולר

אז לפני עשור ימים בערך מבחינים פעילים ב BNB chain, רשת בלוקצ'יין מתחרה באית'ריום שמשהו מוזר קורה. או שמישהו זה עתה הפקיד משהו כמו 280 מליון דולר, או שמשהו רע מאוד מתרחש. ההתלבטות לא לוקחת הרבה זמן, כי הפקדה נוספת קורית תוך דקות, ו 280 מליון דולר נוספים מופקדים, מה שגורם לרשת לייצר 2 מיליון bnb, בשווי של 566 מיליון דולר. ברור לחלוטין שאין אף אחד בצד השני, ומשהו השתבש בצורה מחרידה. החוקרים מבינים שמקור הבאג הוא בגשר המאפשר כניסה לרשת הבלוקצ'יין של BNB עכשיו, כאן זה הרגע לקחת הפסקה ולהסביר מה זה גשר. להבדיל מביטקוין, אל הרשת של bnb ניתן להפקיד כסף וליצור בתוכה מטבעות. לאפליקציה שמבצעת את זה, קוראים גשר. הגשר מקבל מצד אחד ביטקוין, איתריום, או מטבעות יציבים כמו USDT שהערך שלהם צמוד לדולר. ברגע שהמטבע נכנס לגשר הוא ננעל שם ומייצר מהצד השני מטבע, שרץ על הרשת של BNB. קחו לדוגמה usdt שרץ על הרשת של איתריום. לפעמים, כדי להזיז אותו מארנק לארנק, תצטרכו לשלם איתריום בשווי של כ 100 דולר רק כדי לבצע העברה. תכניסו אותו לגשר של BNB ועמלות ההעברה כמעט מתאפסות. זה נחמד מאוד עד שדברים משתבשים. כי מתברר שהתוקף הצליח ליהוד על הגשר. בשתי העברות שונות, הוא הצליח לשכנע את הגשר שהוא הפקיד לתוכו דולרים בשווי של מיליון BNB, מה שגרם לגשר מהצד השני לייצר את המטבעות ולהעביר אותם לארנק של התוקף.

כולנו מכירים מטבעות דיגיטליים מבוזרים, כמו ביטקוין, או איתריום, אבל מתברר ש BNB Chain היא אולי דיגיטלית, אבל לא מי יודע מה מבוזרת. בשלב הראשון, לאיש אין מושג איך מייצרים כאן מטבעות וגונבים אותם. וחייבים לעצור את הדליפה הזו לפני שתהפוך לשיטפון אז החבר'ה של בייננס מחליטים להתקשר לכל המאמתים ברשת, ומבקשים מהם להפסיק לאמת בלוקים. זה כמו שמישהו ינסה לתפוס את כל כורי הביטקוין בעולם ויגיד להם, הי חברה, איכפת לכם להוציא את המיינרים מהחשמל? יש לנו באג זה כמובן לא יתכן, כי ביטקוין, מבוזר. אבל ב BNB הם מצליחים לעשות את זה והרשת באמת עוצרת במקום. עד שהם מצליחים לעצור, ההאקרים מצליחים לקחת מטבעות בשווי 100 מיליון דולר, ולהעביר אותם בגשרים שיוצאים החוצה מ BNB , שנותנים להם מטבעות דיגיטליים אחרים, ויוצרים נזק עצום לרשת. את שאר המטבעות הם מצליחים להקפיא יחד עם שאר הרשת ואז הם מתחילים לעבוד על עדכון תוכנה שכולל שני חלקים. הראשון, תיקון של הבאג בגשר (עץ מרקל שניתן היה להכניס אליו מידע מזויף, בגלל באג, מה שאפשר לזייף העברות) ודבר שני, הקפאה של כל כתובות הארנק עם המטבעות שנוצרו בפריצה, הפריצה הזו הוכלה במחיר משמעותי. בייננס שרפה השבוע יותר מ 2 מיליון BNB כדי לאזן את כמות המטבעות שנוצרה בפריצה.

יש סיכוי שזה יבלע במאזנים הענקיים של הבורסה הגדולה בעולם, ויש סיכוי שמישהו שילם את זה בכסף אמיתי. אבל הנקודה החשובה יותר היא פוטנציאל הנזק. תארו לעצמכם שניתן היה לייצר לא 2 מיליון, אלא שני מיליארד BNB. הערך של המטבע היה צונח ונעלם. מאות ואלפי אפליקציות, חוזים, פיקדונות והלוואות היו טובעים באינפלציה מיידית של עשרות אלפי אחוזים. מיליארדי דולרים, חלקם של אנשים אמיתיים, היו נמחקים. לא פלא שכל כך נלחצו בבייננסדבר שני הוא הטבע הלא מבוזר של לא מעט מהמטבעות החדשים. עצירה של הרשת יכולה להיות לא רק מסיבות טובות של מניעת פשיעה. תארו לעצמם שזה כסף שנועד לתמוך במאמץ המלחמתי של אוקראינה, או לשלם על גז טבעי למדינה אירופית, ופתאום, רוסיה מקפיאה את הרשת כולה, בהודעת וואטסאפ. זו, ללא ספק בעיה.

אולי יעניין אותך גם...

אתם חייבים לעצמכם פודקאסט

בכל פעם לפני שמרואיינת (או מרואיין, לא משנה) עולה לרדיו, אנחנו מתכנסים לאיזו ישיבת הכנה בטלפון. הרעיון פשוט: הולך להיות אייטם מהיר מאוד. 180 שניות. את צריכה להכניס את הדברים החשובים בסדר הפוך, מהר- מהר. ואם חותכים אותך, ויחתכו אותך, את צריכה לבקש רגע רגע, ואז מהדורה ופרסומות וזה נגמר לפני שהתחיל.

קראו עוד >>

האם כורי הביטקוין אוכלים אותה?

התשובה הקצרה היא כן. התשובה הארוכה, על מה שקורה בשוק ומתדלק את הירידות, פה במאמר. נניח שאתם רוצים לכרות ביטקוין. זה נשמע מדליק, לא? מפעילים מחשב, והוא מייצר כסף. בפועל, המציאות קצת שונה. גם אם תפעילו תוכנת כרייה על הלפטופ שלכם, סביר להניח שתבזבזו יותר כסף על חשמל ממה שתצליחו לכרות

קראו עוד >>
כלי נגישות

Powered by - Wemake