איך כותבים הודעה לעיתונות- עשה זאת בעצמך

מי אמר שצריך יועץ תקשורת? הנה מדריך ה- DIY ליחסי ציבור. אז בואו נתחיל עם ההודעה לתקשורת. בארגז הכלים של יועץ התקשורת ההודעה לעיתונות היא הפטיש- הכלי הראשון שקונים, שמשתמשים, ששולפים. להודעה טובה יש ארבע חלקים עיקריים: כותרת, גוף, ציטוט ואמצעי יצירת קשר. כלל אצבע חשוב: הודעה לעיתונות לעולם לא תעבור אורך של עמוד אחד.

הכותרת: החלק החשוב ביותר בהודעה לעיתונות. הכותרת היא תמצית הידיעה בחמש- שש מילים: בלי התחכמויות, בלי משחקי מילים. מי שקורא את הכותרת צריך להבין על מה מדברת הידיעה. מדוע? מכיוון שהעיתונאים מופצצים בים אדיר של הודעות מייל, וואטסאפ, מינשונים, ספאם ושטויות נוספות. בקשו פעם מעיתונאי להראות לכם את תיבת המייל שלו ותגלו מאות הודעות שלא נפתחו ולא יפתחו לעולם. ולכן, אתם חייבים להבהיר מה אתם רוצים מייד. משחק המילים המוצלח ביותר לא יסייע כאן. יועץ התקשורת צריך לומר בדיוק את מה שיש לו להגיד, ובקיצור נמרץ. אם דובר היה צריך להוציא הודעה על מותם הטרגי בטרם עת של רומיאו ויוליה, הכותרת היתה נראית ככה: “זוג נמצא מת בוורונה, חשד להתאבדות על רקע רומנטי”, ולא “הנאהבים והאמיצים כבר לא בחיים” למשל.

מתחת לכותרת הראשית ניתן להוסיף כותרת משנה שתרחיב קצת את הכותרת. מטרת כותרת המשנה היא לתת לעיתונאי כלים לשכנע את העורך להכניס את הידיעה. זה גם המשפט שתאמרו לכתב כשתתקשרו לפולו-אפ. אם לא הצלחתם הכניס את הלקוח בכותרת, זה המקום להכניס אותו.

גוף ההודעה: כאן חייב יועץ התקשורת להכנס לעורו של העיתונאי: המטרה לכתוב את הידיעה בשפה עיתונאית על מנת להקל ככל הניתן על עבודתו של העיתונאי. כאן (ורק כאן) זונחים לרגע את הלקוח, מתמסרים לסיפור ומנסחים ידיעה עיתונאית על פי חמשת הממי”ם וכיוב’. המטרה הינה לאפשר לכתב להשתמש בחלקים נרחבים ככל האפשר מהטקסט במינימום עריכה.

ציטוט: הסיבה העיקרית שיועץ התקשורת כותב את ההודעה היא הלקוח. הוא המטרה, הוא הסיבה והוא משלם את הכסף. על כן, אם הלקוח לא נכנס לידיעה ועדיף לכותרת המשנה של הידיעה, לא עשיתם כלום. הציטוט חייב להתייחס לידיעה, לפרש אותה ולהרחיב לגביה, ולא לספר מחדש את הסיפור. אם נחזור לרומיאו ויוליה, ובהנחה שהלקוח הוא מפכ”ל המשטרה הציטוט יראה כך:

במהלך ביקור במקום אמר מפכ”ל המשטרה ג’יאני פרנקו כי: “צוותי החקירה שלנו החלו בפעילות בשטח. אני שולח את תנחומי הכנים למשפחות, ומבטיח שלא נעצור עד שנמצא את הסיבה למקרה הטרגי”.

חשוב לציין שכדאי להאריך מעט את הציטוט של הלקוח: ציטוט יותר גדול, יותר חשיפה ללקוח. אגב, ניתן לשים חלק מגוף ההודעה כציטוט, וכך תימנעו ממחיקה של הציטוט מהידיעה עצמה.

פרטי יצירת קשר: בסיומה של כל הודעה לעיתונות יש לרשום שם וטלפון סלולרי. שם המשחק הוא להקל על העיתונאי. טלפונים קווים, מיילים או חו”ח הודעה שאין יודעים מהיכן הגיעה עושה לעיתונאי חיים קשים, ומונעת פירסום. המהדרין מוסיפים לינק ישיר לוואטסאפ, ובא לציון גואל.

אולי יעניין אותך גם...

אתם חייבים לעצמכם פודקאסט

בכל פעם לפני שמרואיינת (או מרואיין, לא משנה) עולה לרדיו, אנחנו מתכנסים לאיזו ישיבת הכנה בטלפון. הרעיון פשוט: הולך להיות אייטם מהיר מאוד. 180 שניות. את צריכה להכניס את הדברים החשובים בסדר הפוך, מהר- מהר. ואם חותכים אותך, ויחתכו אותך, את צריכה לבקש רגע רגע, ואז מהדורה ופרסומות וזה נגמר לפני שהתחיל.

קראו עוד >>

מה גרם לרשת של בייננס לאבד משהו כמו 566 מיליון דולר

אז לפני עשור ימים בערך מבחינים פעילים ב BNB chain, רשת בלוקצ'יין מתחרה באית'ריום שמשהו מוזר קורה. או שמישהו זה עתה הפקיד משהו כמו 280 מליון דולר, או שמשהו רע מאוד מתרחש. ההתלבטות לא לוקחת הרבה זמן, כי הפקדה נוספת קורית תוך דקות, ו 280 מליון דולר נוספים מופקדים, מה שגורם לרשת לייצר 2 מיליון bnb, בשווי של 566 מיליון דולר.

קראו עוד >>
כלי נגישות

Powered by - Wemake